Úvod
Kapitánské kurzy
Dárkové poukazy
Testy online
Novinky
Kontakt
Test způsobilosti online
Způsobilost C - moře
Způsobilost M - vůdce malého plavidla
Způsobilost S - plachty
Rychlost větru 4° Bft je asi:
12 uzlů (6 m/s)
6 uzlů (3 m/s)
20 uzlů (10 m/s)
Rychlost vašeho plavidla je 3 uzle. Vzdálenost 1 ,5 námořní míle uplujete za:
1 hodinu
0,5 hodiny
2 hodiny
Jsou-li pochybnosti o existenci nebezpečí srážky, je třeba počítat s tím, že toto nebezpečí:
existuje
neexistuje
existuje pouze v noci a za snížené viditelnosti
Na metrické mapě znamená uvedená číslice hloubku:
3 metry a 5 centimetrů
35 metrů
3,5 metru
Ve středu anticyklóny je tlak:
minimální
maximální
bez tlaku
Načíst novou sadu otázek
Ve vjezdech do přítoků a výjezdech z nich a ve vjezdech do přístavů:
nesmí stát plavidla, která nejsou malými
nesmí plavidla, kromě plavidel bez vlastního pohonu a plachetnic, stát
plavidla nesmí stát
Vůdce plavidla je povinen zajistit, aby na plavidle:
byla během pohybu plavidla na přídi vztyčena státní vlajka České republiky
byla za plavby na zádi plavidla vztyčena státní vlajka České republiky
byla v provozu plavidla na palubě vztyčena státní vlajka České republiky a vlajka státu, kterým plavidlo proplouvá
"Vlečná sestava" je ve smyslu zákona o vnitrozemské plavbě znění:
spojení jednoho nebo více plavidel vlečených jedním nebo několika plavidly s vlastním pohonem, která jsou součástí sestavy
spojení plavidel boky vedle sebe, z nichž se ani jedno nenachází před plavidlem s vlastním pohonem, které zajišťuje pohyb sestavy
plavidlo, plovoucí těles nebo jejich spojení, vlečené ze břehu
Přednost při proplavení plavební komorou mají plavidla, která nesou:
tuhou maketu vlajky A Mezinárodního vlajkového kódu
na přídi červený plamenec
na stěžni modrý kužel vrcholem dolů
Zvukový signál "řada dlouhých zvuků" znamená:
pozor
hrozí nebezpečí kolize
signál nouze
Načíst novou sadu otázek
Plavbu plachetnice proti větru nebo na bočním větru umožňuje:
dostatečná plocha a správný tvar listu kormidla
správně zvolené plachtoví
odpor (vztlak) ploutve nebo kýlu, bez nějž by mohla plout plachetnice jen po větru
Výrazem těžiště váhy (neboli váhové těžiště) se označuje:
olověná zátěž na kýlu
lodní nákladový prostor
teoretický bod, v kterém působí celková váha plavidla směrem svisle dolů
Závětrnost plachetnice způsobuje:
poloha těžiště laterálu před těžištěm plachet
poloha těžiště plachet před těžištěm laterálu
poloha těžiště výtlaku mimo osu symetrie plavidla
Boční sílu na plachtě zachycuje:
boční průmět laterálu, avšak skutečný směr plavby není shodný s podélnou osou plavidla, ale je odkloněn o určitý úhel do závětří
kormidlo
podpěra stěžně
Stabilita plachetnice je závislá na:
poměru plochy plachet v ose laterálu
tvaru a velikosti lodního trupu, rozložení váhy trupu a takeláže a na velikosti a umístění zátěže
velikosti a tvaru palubních nástaveb
Načíst novou sadu otázek