Úvod
Kapitánské kurzy
Dárkové poukazy
Testy online
Novinky
Kontakt
Test způsobilosti online
Způsobilost C - moře
Způsobilost M - vůdce malého plavidla
Způsobilost S - plachty
Námořní protest podává velitel lodě:
je-li přesvědčen, že osoba pověřená vykonáváním státního dozoru na plavidle zjistila nedostatky, které neodpovídají skutečnosti
došlo-li nebo mohlo-li v souvislosti s provozem lodě dojít k poškození lodě, nákladu nebo zdraví osob na lodi
nejsou-li zabezpečeny na lodi podmínky péče o posádku
Záchranné vybavení lodi při plavbě do 1 námořní míle od břehu tvoří nejméně:
Záchranné kruhy (podkovy) a záchranné vesty
záchranný vor dimenzovaný na počet osob podle obsaditelnosti plavidla
člun se vztlakovými komorami a bezpečnostní pás
K hašení požáru na lodi nelze v žádném případě použít hasicí přístroj:
práškový
tetrachlorový
vodní či pěnový
Při plavbě v pobřežních vodách se blížíte k bóji, která má jako vrcholový znak uvedené vyobrazení. Splavná voda se nachází:
západně od bóje
jižně od bóje
východně od bóje
Na plavidle měříte rychlost metodou tzv. "bočního logu". Délka plavidla je 8 metrů. Naměřený čas jsou 4 sekundy. Rychlost plavidla je:
2 uzle
4 uzle
8 uzlů
Načíst novou sadu otázek
Tyto balóny nese:
plavidlo stojící na volné vodní ploše
plavidlo zabývající se rybolovem
plavidlo, které ztratilo manévrovací schopnost
Blikavým světlem je ve smyslu pravidel plavebního provozu přerušované světlo:
s minimálním počtem 90 záblesků za minutu
s jedním, dvěma nebo třemi záblesky za minutu
s počtem 40 až 60 záblesků za minutu
Nejvyšší povolené hodnoty délky a šířky plavidla a sestavy plavidel pro jednotlivé úseky vodní cesty jsou uvedeny:
v příloze k vyhlášce o pravidlech plavebního provozu
v zákonu o vnitrozemské plavbě
ve vyhlášce o vodních cestách, plavebním provozu v přístavech, společné havárii a dopravě nebezpečných věcí
Nepřímá masáž srdce se provádí stlačováním hrudníku nataženýma rukama propnutýma v loktech:
na hrudní kosti asi uprostřed hrudníku
mezi 12. a 13. obratlem páteře
na hrudní kosti při jejím spodním okraji
Tento signální znak (tabule) znamená:
příkaz přidržovat se strany plavební dráhy, která je po pravém boku
dej přednost v plavbě plavidlu v protisměru
obousměrný provoz plavidel
Načíst novou sadu otázek
Obrat po větru (tzv. halsa) je manévr:
prováděný při skasané hlavně plachtě využitím kosatky k obratu
prováděný tak, že příď lodě se stáčí po větru a v okamžiku, kdy loď stojí zádí proti větru, se přehodí ráhno na druhý bok a obrat se dokončí
prováděný pouze pomocí hlavní plachty při spuštěné kosatce
Výraz stěžeň se používá:
pro označení kování ráhna
pro označení kulatiny přibližně kolmé na lodní palubu
pro označení kulatiny vystupující z přídě
Na ponořenou část lodního trupu působí síly:
hydrostatické a hydrodynamické
aerodynamické
balistické
Aktivní plocha plachty plachetnice v náklonu je:
menší než nenakloněné plachetnice
je stejná jako nenakloněné plachetnice
větší než nenakloněné plachetnice
Jízdu plachetnice ovlivňují tyto hlavní síly:
goniometrické
aerodynamické a hydrodynamické
logaritmické
Načíst novou sadu otázek